BELÉPÉS

Minisztérium

Osztálykirándulás - kalandok a természetben

Jun

Ha már eleget koptattátok az iskolapadot, irány a természet: erdei kirándulások, kisvasút, vízitúra a Dráván és Dunán, bográcsozás a szabadban.

Kaszó - természetjáróknak

Belső-Somogy legnagyobb összefüggő erdőtömbjében található Kaszó, „Somogy zöld szíve". Olyan természeti értékeket találunk itt, mint a Baláta-tó, vagy az erdő teljes hosszában futó kisvasút, amely csodálatos tájakon halad keresztül.

Duna-Dráva Nemzeti Park - természetvédőknek

A Duna–Dráva Nemzeti Park Igazgatóság közel ötvenezer hektáros természeti területet óv és mutat be látogatóinak, a Duna mentén a Sió-torkolattól az országhatárig, és a Dráva teljes magyarországi szakaszán. Ez alkalommal három olyan helyszínt ajánlunk, amely igazán izgalmas kirándulást ígér: megismerkedhetünk az időjárás előrejelzésének tudományával, megtudhatjuk mire is „jó" az árvíz, és bővíthetjük ismereteinket a természetben való tájékozódás terén is!

Mecsek és a zselici dombvidék erdei - lazítani vágyóknak

A Mecsekerdő Zrt. egész évben várja túrákkal, programokkal a kirándulókat, felfedezőket, játékos kedvűeket, a kíváncsiakat, az érdeklődőket. 7 különböző program érdekes helyszínekkel, ügyességi, szellemi és erőnléti játékokkal várja az osztályokat Mecsekerdőben, ahol beöltözhetünk töröknek, részt vehetünk hegyi túrán, süthetünk szalonnát, készíthetünk kenyérlángost, vagy elmerülhetünk a bográcsos ebéd készítésének rejtelmeibe is.

Meistro Lovastanya - lóimádóknak

Azonban nemcsak az erdőben lehet zöld kalandokban részünk. A Kaposvár melletti Meistro Lovastanya 10 hektáros területe igazi lovasparadicsom! Itt elindulhatunk a betyárok nyomdokán, megismerkedhetünk a somogyi huszárok életével, harci eszközeikkel, de a hagyomkányos paraszti élet lóval vontatható munkaeszközeivel is.

Lengyel-Annafürdő vadasparkkal

Lengyel - Annafürdő egy hatalmas parkerdő közepén fekszik,  a közelben ökoházzal, amelyet nemcsak gyalogosan, biciklivel is megközelíthető, onnan pedig  tanösvényeken át lehet felfedezni a környéket. A vadasparkban pedig megismerkedhettek a hazai nagyvadakkal – gímszarvassal, vaddisznóval, dámszarvassal is.

Gemenc

A Duna mentén elterülő Gemenc festői szépségű, alig háborított árterében olyan különleges, védett állatok élnek, mint a jégmadár, a rétisas, a fekete gólya és a kerecsensólyom. Gemenc híres a gímszarvas- és vaddisznóállományáról is. Az országos hírű területet megismerhetjük erdei vasúttal, kerékpárral vagy akár hajóval is.

Mókus Suli

A Mecsekerdő Mókus Sulija az osztályok igényeire szabva állítja össze a programokat, amelynek során részt vehetünk erdei túrákon, kalandos tájékozódási versenyeken, csapatépítő játékokon, kerékpáros túrán vagy akár kézműves foglalkozáson.

Kikerics erdei Iskola

Az erdei manó almamelléki erdei kisvasúti utazásra, és a Kikerics Erdészeti Erdei Iskolába csábítja az osztályokat. Számtalan túra, játék és tanösvényi foglalkozások várnak minden érdeklődőt.

Szilágyi Erdei Iskola

A Sziágyi Erdei Iskola segítségével Belső-Somogy növény- és állatvilágával, kultúrtörténeti értékeivel ismerkedhetünk meg. Itt rácsodálkozhatunk a természet sokszínűségére, a fajok sokféleségére, és megtanulhatjuk, hogy mit kell tennünk a mindennapokban környezetünk megóvása érdekében.